Wiadomości

Ostrzegamy! Oszuści nie dają o sobie zapomnieć

Data publikacji 03.03.2022

W Bielsku-Białej grasują oszuści. Dzisiaj w południe do mieszkanki Bielska-Białej zadzwoniła oszustka, podając się za znajomą jej córki. Twierdziła, że miała ona wypadek samochodowy i potrzebuje znacznej gotówki, żeby wykupić się od odpowiedzialności. Na szczęście bielszczanka nie dała się oszukać. Ostrzegamy przed tą popularną metodą działania przestępców.

Oszustka, która zadzwoniła do mieszkanki miasta, podawała się za znajomych ich córki. Płaczliwym głosem prosiła o finansową pomoc, twierdziła, że kobieta spowodowała wypadek i teraz potrzebuje znaczną sumę pieniędzy, aby uwolnić się od odpowiedzialności. Na szczęście bielszczanka nie dała się zwieść oszustce. Jest to jednak kolejny tego rodzaju przypadek w ciągu ostatnich kilku dni. Sprawę wyjaśniają śledczy z drugiego komisariatu.

Próby oszust można zgłaszać w Komendzie Miejskiej Policji w Bielsku-Białej pod numerem 47 85 712 55 lub 112.

PAMIĘTAJ!

- Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy i nigdy nie dzwoni z takim żądaniem!

- Policja nigdy nie informuje telefonicznie o prowadzonych działaniach! Jeżeli odebrałeś taki telefon bądź pewien, że dzwoni oszust!

- Nigdy w takich sytuacjach nie przekazuj pieniędzy, nie podpisuj dokumentów, nie zakładaj kont w banku i nie przekazuj nikomu swoich danych, numerów PIN i haseł!

- Po takiej rozmowie natychmiast zadzwoń do kogoś bliskiego na znany Ci numer i opowiedz o tym zdarzeniu. Poinformuj Policję.

Przypominamy, że policjant, który podejmuje czynności służbowe w cywilu i nie jest umundurowany, MUSI podać stopień, imię i nazwisko i okazać legitymację służbową w taki sposób, aby osoba, wobec której podejmuje czynność służbową, miała możliwość odczytania numeru i nazwy organu wydającego legitymację oraz nazwiska policjanta. Pamiętajmy, że policjanci nigdy nie żądają pieniędzy za prowadzone czynności ani też nie pośredniczą w przekazywaniu gotówki!

Jak działają oszuści?

- dzwonią na telefon stacjonarny, a numery wybierają z książki telefonicznej,

- rozmowę prowadzą w taki sposób, aby osoba oszukiwana uwierzyła, że rozmawia z kimś z rodziny i sama wymieniła imię wnuka, czy córki,

- utrzymują stały kontakt telefoniczny lub wykonują do swoich ofiar bardzo wiele połączeń telefonicznych w krótkich odstępach czasu, w celu wywarcia presji psychologicznej i nakłonienia do szybkiego przekazania pieniędzy oraz utrudnienie kontaktu z członkami rodziny, w celu zweryfikowania całej sytuacji,

- kiedy wyczuwają, że osoba oszukiwana ma jakieś wątpliwości co do tożsamości dzwoniącego, oszuści bardzo często stosują szantaż emocjonalny.

Powrót na górę strony