Informacja dla uczestników zdarzeń drogowych
Osobiste złożenie wniosku w KMP w Bielsku-Białej oraz odbiór notatki ze zdarzenia drogowego jest możliwy od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.00.
Notatki ze zdarzeń drogowych można uzyskać:
- po złożeniu wniosku w Komendzie Miejskiej Policji w Bielsku-Białej na ul. Wapiennej 45,
- drogą elektroniczną — tylko za pośrednictwem poczty elektronicznej e-PUAP Komendy Miejskiej Policji w Bielsku-Białej
- po uiszczenia stosownej opłaty skarbowej (informacja poniżej).
W zakresie udzielania informacji dotyczących zdarzeń drogowych stosuje się przepisy art. 64 Kodeksu postępowania administracyjnego, ponieważ przepis ten normuje wymagania co do formy i treści, jakie musi spełniać podanie (wniosek), aby jego wniesienie spowodowało zamierzony skutek prawny. Zgodnie z przytoczonym przepisem podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
W związku z tym podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego, zgodnie z dyspozycją art. 63 kodeksu postępowania administracyjnego. W przypadku innych podmiotów, które występują w imieniu osób fizycznych, należy dołączyć dokument, z którego będzie wynikać, że został upoważniony do występowania w imieniu osoby fizycznej.
W przedmiocie obowiązku pobierania opłaty skarbowej za pisemne zaświadczenie udzielane osobom zainteresowanym, opłacie skarbowej podlega wydanie zaświadczenia na wniosek. W świetle art. 217 § 2 kpa zaświadczenie wydaje się, jeżeli urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa, albo jeżeli osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego. W przedmiotowej sprawie decydującą jest treść udzielanych informacji. W przypadku, gdy wnioskowane informacje wyczerpują przesłanki do wydania zaświadczenia przez organ administracji publicznej, zasadne jest pobieranie opłaty skarbowej. Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej (ust. 21 części II załącznika do ustawy) wydanie zaświadczenia podlega opłacie w kwocie 17 zł. Opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia w KMP w Bielsku-Białej należy dokonywać na rachunek organu podatkowego:
Urząd Miasta w Bielsku-Białej, Plac Ratuszowy 6
nr rachunku: 04 1020 2313 0000 3502 1094 7770
W przypadku przesłania podania-wniosku na adres poczty elektronicznej e-PUAP Komendy Miejskiej Policji w Bielsku-Białej należy użyć formatowania pliku PDF (skan dokumentu wytworzony zgodnie z podanymi wyżej informacjami) wraz z niezbędnymi załącznikami, np. pełnomocnictwo, dowód opłaty uiszczenia opłaty skarbowej.
Wzór wniosku jest dostępny na na dole strony.
Dodatkowe informacje można uzyskać, dzwoniąc pod nr tel. 47 85 714 33 lub 47 85 712 90
Zapraszamy do współpracy.